Geschreven door Judit Juhasz

Dag iedereen, mijn naam is Judit en ik kom uit Hongarije. In deze zomer heb ik aan een zomercursus deelgenomen want ik hou van reizen en ik dacht dat het een onmisbare kans is. Het vindt in Gent plaats. Ik kan zeggen dat deze week een van mijn beste week was.

Ik ben hier met het vliegtuig gekomen. Dit was mijn eerste keer dat ik heb gevlogen en ik was gelukkig omdat ik naast het raam kon zitten. Het uitzicht was heel prachtig.

Tijdens de zomercursus hebben we veel programma’s gehad. Elk programma was echt heel spannend en interessant.

Gisteren heb ik het gastgezin ontmoet. Ik ben met een Russische meisje geweest. Dit was echt iets nieuws wat ik nog nooit heb ervaren. We hebben samen met het echtpaar in de stad Gent gewandeld. Ze hebben veel extra informaties gezegd over de geschiedenis van Gent. Tijdens deze rondleiding zijn we naar een restaurant gegaan. Dit restaurant was in het centrum van Gent en ik denk dat het een van de beste restaurants was omdat veel mensen niet alleen binnen maar ook buiten  op het terras zitten. Dus ik heb de kans gehad om het traditionele Belgische eten te proeven. Ik heb Gentse stoverij gegeten met frietjes en heb ik nog een fles Leffe Blond gedronken. Het echtpaar was heel vriendelijk en aardig en ik heb ook een kaartje gekregen uit het restaurant als souvenir. Daarna hebben we nog in de stad gewandeld en de man liet ons de grootse microscoop ter wereld.

De hele avond was heel mooi en ik hoop dat ik een andere keer kan terugkeren.

Judit